mandag 23. mars 2015

Årets første sykkeltur

Så fikk jeg jammen meg skrivd et innlegg i dag og da.... ikke værst!!
Kjenner jeg blir glad av dette igjen.... tenke på å få tatt bilder av det jeg gjør og tenke ut hva jeg kan skrive om igjen... i dag har jeg ikke stort å skrive om annet at jeg og mannen var ute å syklet :D



Jeg fikk ny sykkel av han i vinter, han har drevet med sykling et par år nå, og hele tiden ment at det burde jeg og gjøre....  pluss at da kunne vi gjøre det sammen (tnå... litt søtt da....) men jeg har nektet!! Jeg har hele tiden unskyldt meg med at det kan jeg ikke for jeg har jo kronisk halebensproblemer!!!  Det var jo helt til jeg var på et ukes opphold på Stavern Kysthospital, for rehabilitering og trening...


Det var der jeg fikk beskjed om at det ikke var halebenet mitt som var problemet mitt!!  Hæ?? ja du hørte riktig.. etter 13 snart 14 år har jeg gått med konstante smerter i halebenet, jeg har hatt problemer med å sitte over lang tid, og når jeg sier over lang tid er det etter en halv time på stol!!!  jeg har hatt vondt hvis jeg har løpt, stått, hoppet... ja you name it... så kommer de her og sier det ikke er halebenet jeg har vondt i????!!!!!  Vel det skal vise seg at jeg ha muskulære smerter rundt det området men ikke i selve halebenet!!!  Så det var bare å sykle, løpe sitte og hoppe.... og jo mer jeg gjorde det, jo fortere ville smertene avta!!

Så sykkel fikk jeg, så vare det bare vilje og orke  som gjensto... og den kom i dag etter litt overtaling fra mannen.....

Så ut på tur vi dro  :)



Må jo innrømme det var ganske slitsomt og tungt, jeg har jo ikke sitte på en sykkel siden før jeg var 20..... men allikevel, tross store rumpe smerte etter det bittelille setet, er jeg klar for en ny tur.



Min sykkel er en mountain bike, mens mannen har hybridsykkel, derfor har jeg og mye bredere dekk (og mye kulere!!) Så vi regnet med at han kom til å sykle fra meg i bakkene når vi syklet på asfalt... men NEI!!  det var jeg som rullet fra han..... trur du jeg var stolt da eller.... hehe.
Mountain bike på asfalt?? ja nå er den sykkelen så kul at den faktisk kan sykle på asfalt og jeg bare trykke på en knapp, så er fjerene egent for asfalt!!! kjekt!!


Nå syklet vi også litt i skog og landevei så jeg fikk prøvd sykkelen på det og det andre viset  :)

Dette er turen og den ble akkurat 10 km lang....



Nå er det natt for meg, tidlig opp i morgen.... ha en topp kveld alle  :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar