søndag 22. mars 2015

De lærde......

Fryktelig lenge siden sist jeg var her inne nå..... hmmm.... har bare hatt så mye å gjøre og har helt glemt dette litt.....

Men i dag, nå når jeg sitter og egentlig skal øve og pugge på fysikk... har en ganske stor prøve i morgen... og jeg har hatt en del fravær i det siste..... har vært på randen av en ny knekk.... rett før humør og livslyst har tatt kvelden.... igjen, men jeg trur heldigvis at jeg kom meg ut av den uten store opplegget!!  :) jeg sitter iallefall her og pugger VET jeg kommer til å stryke, men alikevel sitter jeg og gjør mitt beste UTEN å knekke sammen.... et godt tegn  :)


Jeg tenkte jeg ville skrive et dikt som jeg fant i fysikk boka mi som jeg synes var litt artig. For hvert kapittel er det kloke ord og/eller dikt fra kjente og kloke mennesker... sikkert til inspo for oss slitere


DE LÆRDE

Hvem er denne fyren Gallilei?
Mannens "kikkert" vil vi ikke se i.

Vi kan Aristoteles. Og sikkert
er det: Det står ingen ting om "kikkert"

Sier han at Jupiter har måner?
Det er Ptolemæus han forhåner.

"Fjæren faller like fort som blyet,"
hevder han. Ja, man skal høre mye!

"Selvsyn i naturen avgjør saken,
ikke bøker." Har man hørt på maken!

River han vår forsknings fundamenter
for å more Paduas studenter?

Sa han: "Jorden går?" Så vidt han vet det,
skal han ut av universitetet!


Vitenskapens venner: Stopp skandalen!
Dette må bli meldt til Kardinalen.

Andre` Bjerke


Med dette ønsker jeg dere alle en fantastisk søndag og så håper jeg at jeg skal bli flinkere med bloggingen min.....

Her må det leses!!!


SEE YA


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar