onsdag 29. juni 2016

Genser til ungdommen.....??

Jeg skulle strikke en genser til Lotte, eller jeg skulle strikke mange gensere, men den ene var til Lotte :) Egentlig var det jeg selv som ville ha den genseren, men da jeg skulle kjøpe garn, synes hun den var så fin, at hun fikk velge garn og få denne genseren

Jeg fant denne kule genseren i boka "Lek med tradisjoner" av Kristin Wiloa Ødegård.  Hun har så mange flotte design og bruker så deilige farger, ser for meg at jeg skal strikke det meste i hennes to bøker jeg har ("To raske pinne og nevnte over)

Genseren ble kalt "Genser med ruter og trekanter" ikke noe mer snertent navn enn slik genseren ser ut  :)


Som sagt fikk Lotte velge sine egne farger til denne genseren, og er det noe hun er, er det glad i farger.... Så hun valgte Vinrød, Oker og Petrol.... egentlig en tøff farge kombinasjon....



Jeg strikket bolen, en erme og startet på det andre erme... mens jeg samtidig bannet og irriterte meg over det elendige garnet jeg hadde kjøpt, må innrømme at jeg var på Europris å kjøpte garne der..... Lotte ville ikke ha NOE som klødde!!!!!!  Så vi valgte Ida Strømpegarn.....  gikk fint å strikke med strikkefastheten der, men i h¤%&/"  hvor utrolig ekkelt dette garnet var å strikke med....
Dermed fant vi ut at vi skulle bytte garn, så kjøpte garnet som i oppskriften sto... Alpakka fra Garnstudio. Det er et deilig og mykt garn, så regner med hun blir fornøyd med det....Å bestille garn på nett, siden det er salg på garn, ja da kan fargene ofte bli feil. Og det ble det for Lotte denne gangen.

Vi bestillte Tomatrød, Rød/Lilla og Perlegrå . Hvor tomatrød og perlegrå skulle være hovedfargene, mens den mørke skulle være vrangborden....

EH.... den perlegrå, var mer en blanding av lys lilla/lys gammelrosa, og det tomatrøde var veldig rød, synes hun. Så....

vi byttet..


Denne gangen ble hun fornøyd (trur jeg) Nå skulle kongeblå og rød/lilla være hovedfarge og perlegrå være vrangborden.
Men  nå viser det seg at hun egentlig ikke kanskje kommer noen gang til å gå med denne genseren allikevel, hun er liksom ikke helt typen til å gå med strikket gensere på den måten, sier hun????!!!!
Og strikke noe som ikkekommer til å bli brukt, gidder jeg ikke.
Så da sitter jeg her da, med 350 g av hver farge.


Så spørsmålet er egentlig skal jeg sende dette i retur, eller kan jeg finne noe å strikke med disse fargene og dette type garn.... hmmmm???

Liker egentlig litt tykkere garn og større pinner.  Men jeg får se da, kanskje det er noe fint ??


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar