fredag 30. november 2012

egentlig....

Egentlig så er jeg drittlei.....
drittlei alt som skal være så innmari perfekt, Folk som absolutt skal ha det perfekt, enten om det er på jobben, i hjemmet, med barna, tilogmed kakebaksten er PERFEKT, hvor mange ganger har man bakt disse pepperkakene, pizzasnurrene, horna,brøda, CUPCAKESa.... ja for hvor LETT er det egentlig å få at dette til slik "alle" får det til....
Eller hjemmet, hvordan er det mulig å holde stue kjøkken, do, vaskerom, 4 soverom, bad, kjellerstue, garderobe, to hobbyrom og en liten entre ryddig, SAMTIDIG?? JEG makter det ikke, og hver bidige gang jeg er så tullete at jeg går inn både på blogger eller facebook så velter det over meg, hvor ELENDIG husmor jeg MÅ være.......



Jeg må innrømme at mitt hus er kun ryddig der vi lever til enhver tid, rengjøring taes sånn etter behov, men støvsugeren får gjennomgå da, det er klart..... Middagen jeg lager er sunn og innimellom veldig god men for det meste ser det IKKE ut som Eivind Helstrøm har vært her!!!!!!!men vi får i oss god og sunn mat hver dag, og det er vel ganske viktig??  Rydding drøyer jeg ofte til jeg virkelig må, ikke fordi jeg er lat eller grisete, men jeg synes det er andre viktige ting å bruke timene jeg er hjemme på.....
Jeg syns det er litt viktig å ha ork til å gjøre noe sammen jentene, de er snart 12 år nå, sikkert ikke lenge jeg "har igjen" av vår tid sammen, kvalitets tid kaller jeg det, heller det enn å hele tiden rydde på plass ting som plutselig ble liggende på bordet, gulvet, i trappen, eller på kjøkkenbenken....Det kan jeg gjøre den dagen jentene syns jeg er en DOTT!!

Kanskje dette høres ut som en skikkelig misunnelse,en skikkelig misunnelse på de som "får det til" og kanskje det er det...... men jeg tror ikke jeg BLIR  lykkeligere av å MÅTTE ha det perfekt rundt meg, jeg trur iallefall jeg blir lykkeligere av å prøve å holde hode over vannet med litt rot og sammen de jeg er glad i.....


Nå skal jeg gå å legge meg, MED oppvasken stående på kjøkkenbenken fra i sta da vi laget pizza sammen ......... Den får jeg ta i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar