søndag 26. mai 2013

Tenke seg til.....

Ja tenke seg til at jeg nå kan sitte ute å skrive blogg innlegg.... Jeg sitter nå i skyggen, men det gjør absolutt ingen ting, for det er faktisk 27 grader her jeg sitter.... fryser jo ikke da!!!

Dagens innlegg handler faktisk om hva jeg gjorde i går....

I går gjorde jeg faktisk noe etterlengtet... jeg ryddet faktisk i skap og skuffer på badet....  Huff for mye rot, der så det ut som det ikke var gjort noe på flere år, men det har jeg asså, men fytti fytti....
Det er nesten flaut hvor mye en sparer på, som man sikkert får bruk for, men innen man skal bruke det er det gått ut på dato...... jeg har egentlig aldri vært kresen på dato når det gjelder bad ting.... helt til jeg leste om hvor mye ekkelt det befinner seg i de forskjellige artikler når de har stått en tid..... usj og fysj...

Men nå ble mye kastet da, og det føles så bra



Vasken ble fylt og det bare fra skapet....., det var sikkert vel så mye i skuffene.
Men det som er så deilig atter man har ryddet, er jo at alt får sin plass og man finner jo alt med en gang....

Men noe jeg sjelden gjør,og som jeg virkelig må skjerpe meg med er å vaske sminke kostene mine.... men det ble gjort i samme sleng.....  Klappe meg selv på skulderen....

Noen går å skaffer seg penselrens, men det er ikke nødvendig.... Det er bare å bruke baby shampoo, eller annen mild såpe...
Jeg selv brukte Dr.Greve intimsepe....


Ta en liten dert såpe i håndflaten, og gni sminke kosten frem og tilbake til fargen er klar.... skyll godt med vann, men pass på at du ikke får for mye vann over koste-partiet, da kan det komme vann inn bak og vannet vil gjøre at metallet rundt kosten kan ruste, og limet løsner og kosten kan falle fra hverandre....
Når kosten er vasket, former du bare kosten slik den skal være og legger den flatt til tørk, det beste er om kosten kan ligge med busten i luften, for eksempel oppå et håndkle med busten ut...





Denne rengjøringen er spesielt viktig for de kostene du bruker på flytende sminke, fex: conealer, foundation ol.

Noe som og er litt viktig å tenke på, er at mascaraen holder egentlig bare i 3 mnd, noe jeg må innrømme jeg ikke helt har fulgt, selv pleier jeg å rengjøre kosten bare... det hjelper nok sikkert ikke, siden en tar børsten ut og inn hele tiden... kanskje jeg heller skal høre på hva som blir sagt og starte med å bytte de ut fremfor å vaske de....

Sånn der var dagens tips fra meg, Kanskje jeg skal starte med tips sånn innimellom, kanskje jeg kan gjøre om hver søndag til "tips søndag" .
Hva synes dere om det...???

Jeg avslutter her jeg, så snakkes vi snart igjen



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar