fredag 4. februar 2011

fredag og vaskedag.

I dag er det fredag, helgens første dag.... Deilig å tenke på egentlig, nå er det mulig å slippe og tenke på alle lekser som må hjelpes med, at middagen faktisk kan bli litt senere enn klokken fire. Nå kan jentene ta seg en brødskive og spise litt før fredagskosen kommer litt senere i kveld... Hvor og når denne fredagskosen kom inn i bilde i vår familie, for både jeg og mannen er vant til fra våre hjem, at kosen er på lørdag. Da spiste vi alltid god mat forran tv i stua, etterfulgt med litt knask og snop... Men her har det blitt flyttet til fredager??  kan kanskje komme av fra den tiden jeg drev en restaurant og var som oftest på jobb på lørdager..... Sannsynligvis!  :o)

Men i år har vi i familien innført nye regler, regler som faktisk er vanskelig å holde for de små, men hjelper mor veldig. Jentene er nå snart 10 år og jeg syntes det egentlig var på tide at de fikk noen små oppgaver hver dag i løpet av uken, men hadde "fri" på lørdagen, oppgavene er som å ut med søppel, ta skittentøy fra bad inn på vaskerom, ta ut og inn fra oppvaskmaskin og å vaske trappen (noe defaktisk blir sure over når det ikke er deres uke) og selvsagt hver fredag har de som oppgave begge to å rydde rommene deres, slik at jeg a kan komme inn med støvsuger og langkost.... Og trusselen er: ALT som ligger på gulvet blir støvsugd!!!!!!!

Men det er jo ikke bare jentene som har oppgaver, også meg!! jeg kan heller ikke si på freager at dette tar jeg i morgen, siden jeg foreløpig har mulighet til det, siden jeg går hjemme..... Men av erfaring blir det sjeldent gjort dagen etter. Så nå!!! ja da er det endelig blitt vaskedag på fredager, så helgen blir fri til å gjøre alt annet  :o)

Så nå er det på med skautet og frem med langkost, grønnsåpe og jif.... her skal det vaskes.


Og siden SOLEN skinner her, tenker jeg jeg setter igang en haug med klesvask og som kan starte tørketiden ute i solen  :o)

Der kom jentene hjem fra skolen og... så nå er det ikke noe kjære mor lenger  :o)  Til pers alle mann!!


Ha en fin fredag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar