søndag 30. januar 2011

rompebrett + halebensbrudd = meg

I dag sitter jeg og prøver å sitte skikkelig uten at det gjør vondt.....for i går var jeg og jentene i akebakken, sammen med storesøs og guttene hennes og aket.... solen hadde tittet frem, men forsvant like greit i det vi ankom bakken....
De fire øverste barna er våre, ikke lett å se...   :o)
Men det er klart, slikt hindrer ikke oss i å ake!! Barna hadde noen flygendetepper-greier som gikk så det ulte nedover bakken, men jeg og søs hadde "bare" rompebrett.... men DET skal en ikke kjimse av asså.....Mitt rompebrett gikk så det suste ned bakken, og i bunn av  bakken er det laget en liten kant, for å kunne stoppe akere og at skigåere kan gå trygt!! vel det endte jo opp som hopp for vår del, også meg...på rompebrett.
Og etter den tredje turen fikk jeg litt for stor fart, og hoppet både høyt og langt og endte på stompen (selv om jeg prøvde på å lande på bena...) og der... med en liten knase lyd, klarte jeg jo å knekke halebenet....Au, Au, Au.... har gjort det før (bare det var ikke en ake-ulykke, men heller en fødsel-ulykke... ) så nå sitter jeg på den ene siden og kan men burde ikke kjøre bil, siden jeg ikke kan sitte rett på rompen eller bevege den så mye.... fysj... dette er ikke godt asså...
Så da ble jo dagen litt amputert, dro hjem istedefor og bestilte pizza....   :o)




så nå da, i dag, blir jo ikke alt helt etter planen, det blir INGEN skøyteis-tur på oss asså... tenk å falle på stompen en gang til da... huff .. jeg vil ikke tenke på hvor vondt det kunne ha blitt....

kanskje heller bake en kake i dag, da er det jo ikke fare for å kunne falle igjen.....

Dere alle får ha en rompesmertefri søndag, og kos dere i det fine vinterværet  :o)

4 kommentarer:

  1. Huff og huff! Du får ha god bedring:)

    SvarSlett
  2. au, au, au, det er sikkert råondt:) Har slått halebeinet kraftig en gang jeg, det var heller ikke godt:) Men brudd......sikkert ikke noe å gjøre med heller:)
    Kos deg med baking og spising av kake du:)
    God bedringsklem fra Trine:)

    SvarSlett
  3. Uff det høres ikke godt ut! Håper at det ikke tar så lang tid før du kan sitte ordentelig igjen..
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  4. Nei men i alle dager ! Stakkar deg og stompen din . Det iler i hele kroppen min bare ved tanken . Tenker den knaselyden sitter i ennå . Du får sitte der og kommandere de andre du nå da, og bli fort frisk igjen ;)

    God bedring
    Klem fra Janne :)

    SvarSlett