onsdag 12. januar 2011

sy og søm :o)

oi se der ja... så ble klokken midt på natten igjen, det skjer rett som det er når jeg setter meg forran symaskinen på kvelden gitt.... jaja... så lenge en får unna det en skal så går det jo litt greit da, slipper iallefall å gjøre det i morgen.....
For i kveld har jeg sydd et forkle og to små grytelapper til ei skole venninne av jentene, som hun skal få i bursdagspresang....

Dere skjønner, jeg laget forkler til jentene da de startet 4 klasse, siden de da startet med matlaging annen hver uke.... og noe "fint" måtte de jo ha på seg...Og siden da har denne jenta ønsket seg et forkle av de til bursdagen sin.... og selvsagt har jo jentene lovet henne et, så da når jentene kom hjem i dag med innbydelse til bursdag, så måtte jeg jo sette meg forran symaskinen... og denne gangen måtte jeg jo virkelig gjøre det perfekt, siden det skulle gis bort til fremmede.... Og det kan da ta tid, siden jeg ikke liker å være VELDIG pirkete, ting skal gå fort.....

Men siden jeg først prater om forklene legger jeg ut noen bilder jeg..... hehe... slike små skryte bilder vettu...

Det rosa, var mitt aller første syprosjekt, med en symaskin som ikke klarte å sy undertråd, så jeg gav det opp... men så fikk jeg jo min nye maskin, og jeg fant det frem igjen.... så det hvite er av litt bedre kvalitet  :o)
Og disse forklene er blitt brukt! både til matlaging på skolen og hjemme, samt julebaks og annet kakebakst...

 I dag hadde jentene med seg ei venninne hjem fra skolen, og da er det "fri"-tid for mor.... for de tre jentene leker så godt sammen, de titter bare frem når de er sultne og skal ha mat.... så da fikk jeg jo tid til å starte på en "ballong"-bukse til jentene som jeg skulle ha sydd for en stund siden...
men ble bare ferdig med en da

Fløyels stoff liker jeg IKKE å jobbe med asså... det lever liksom sitt eget lille liv det!! men ble ikke så værst fordet da, Lotte ble iallefall VELDIG fornøyd, og det er jo det viktigste.





Fler grytelapper har det blitt og, vel bare to til da, men det er to mer!! 
Hvis dere ser nøye på den store grytelappen matcher den perfekt forklene til jentene, jeg laget den litt større enn de andre for den trur jeg blir perfekt til baking, en stor istedefor to små må jo være lettere å jobbe med, kan jo stikke kaker samtidig da  :o)

Må egemtlig og si at rommet til Lotte-mor er endelig blitt ferdig, så ferdig at jeg skulle ta blide av det i formiddag for å bevise det her inne, (siden jeg nå har mast om det rommet i en evighet nå) men kamera gikk jo slvsagt tom for strøm i det jeg skulle til å knipse det første bilde, så da får jeg heller prøve igjen i morgen  :o)

Og morgen er det jo nesten allerede blitt... jaja, sånn går det nu innimellom...

Dere får ha en fortreffelig nattt alihopa....

1 kommentar:

  1. du er da såå produktiv for tida, Mia:) Disse forklærne er jo bare superfine, må si du er flink og ikke "umak-redd" i det hele tatt:) Så hyggelig at jentenes venninner ønsker seg forklær i bursdagsgave. Fine stoffer og farger i grytekluter og forklær:)
    Idag skal jeg på bruktraid, og så skal jeg besøke Skjerstad:) Gleder meg til det:)
    Ha en fiin dag:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett