lørdag 2. juli 2016

min paprika

I dag høstet jeg den ene paprikaen jeg hadde på paprikaplanten min.... det står en til der, som ikke er klar nok til å bli høstet ennå. Jeg har to planter stårende ved siden av hverandre og den ene fikk en bitteliten gul paprika litt tidligere i vår da planten sto inne......

Må  jo kanskje fortelle at disse plantene er plantet rett fra paprikafrø i høst (2015), det tok litt tid før planten kom opp, og iallefall frem til blomsten og paprikaen kom :)
Men etter mai, satte jeg pottene ut, og plantet de om i litt større potter, og tok de inn på natten, da jeg var litt redd de ville fryse for meg.... men i juni en gang lot jeg de stå ute både natt og dag, og mange blomster har kommet, og mange bittesmå paprikaer har kommet, og nå ble den første høstet


Ikke veldig stor denne heller, og egentlig ikke så god som kjøpe paprika heller..... må innrømme de en kjøper er mer smakfulle og saftige..... kan hende jeg må høste den neste litt tidligere.... Vi får se. Moro er det uansett, med egen produsert mat... :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar